Alla inlägg den 13 september 2011

Av Heli - 13 september 2011 21:08

Så har vi tävlat igen,denna gång på hemmaplan,var funktionär hela förmiddan,bar hinder kvällen innan,oroade mig för att rosetter o tävlingsböcker inte skulle hinna fram i tid... som vanligt kom de nån dag innan tävlingen,ändå beställer jag dem långt i förväg o ändå alltid samma oro ... men de kom iallafall

Dessutom blev jag uppringd av en unt-reporter  som frågade om tävlingen....inte så lätt att förklara vad agility är för nån som inte verkade förstå alls,men vad vet jag,dumma frågor får ju dumma svar sägs det,vilket nog är rätt sant! Hur som helst så blev väl artikeln i tidningen rätt bra ,var väl lite kul att få sätta vår klubb på kartan,vilket vi gör när vi är ute o tävlar med,alla våra  duktiga agilityhundar o deras förare!

Tävlingen  gick bra trots allt,både att anordna o att tävla själv,Brisen blev visserligen diskad i sitt lopp,men det var helt o hållet mitt fel,skulle ju ha ropat på henne  innan hon var på väg mot den tunneln där hon blev diskad,men  som vanligt så litade jag för mycket på henne...

Akira däremot vann samma lopp och fick fem fel i hoppklass 2,blev en pinne till så snart är hon uppe i agilityklass 3,lär va kvar lite längre i hoppklassen,blir väl likadant som när vi flyttade upp till klass 2,Akira först i agilityn o Brisen först i hoppklassen!   

Ovido - Quiz & Flashcards