Alla inlägg under april 2011

Av Heli - 30 april 2011 21:21

Och det har vi firat med agilitylagtävling o så fick hundarna varsitt tuggben  framåt kvällen,Brisen somnade över sitt ,är väl trött efter dan.

Hon var så duktig idag,felfri i agilityloppet o 5 fel i hoppklassen pga. att jag satte henne för nära fösta hindret så att hon råkade riva. Det var en mur med i hoppklassen oxå,det var första gången Brisen hoppade en sån,en viss tvekan blev det men inte så mycket.

Tävling imorgon igen,ska bli kul!

  LP1 Thinice Brisen  som alltid glad o lycklig!

   


Av Heli - 25 april 2011 22:08

   

Timenis Akira

  En lycklig Ebba!

Av Heli - 25 april 2011 22:07

 

Av Heli - 22 april 2011 23:41

Det var länge sen det blev skrivet nåt nytt här.

Nu är det iallafall vår igen ,agility kan vi träna utomhus nu,vilket är skönt!

Akira o jag var iväg till märsta för några veckor sen o tävlade lydnad,jag tyckte att det gick riktigt bra o att Akira gjorde sin tystaste lydnadstävling nånsin,dessutom så sköts det en hel del längre bort under platsliggningen men hon låg ändå kvar. Sen hade väl inte domarn samma uppfattning som jag om att va tyst o att det gick bra,men det viktiga är att jag tycker det gick bra,sen att poängen inte var därefter spelar ingen roll!

Sista april fyller Brisen 6 år och då ska vi även göra tävlings lagdebut med laget:Team legs and paws,det ska bli kul! dan efter har vi agilitytävling på hemmaplan,357 startande är det så det kommer att bli en lång dag med mycket jobb o samtidigt är det väldigt roligt också,ska tävla bägge hundarna med,vore kul om Brisen äntligen lyckas ta uppflyttspinnen till agilityklass2,hon har ju två pinnar i hoppklass2 så där hoppas jag att vi inte tar en pinne än...

  

Ovido - Quiz & Flashcards