Alla inlägg under november 2009

Av Heli - 24 november 2009 20:39

Vi var ner till klubben på eftermiddan o tänkte träna lite,eftersom det började mörkna o agilityhindrena står på parkeringen så tränade vi lite uppletande,men det var jätteblött och Athos som fick börja blötte ner alla grejer hundarna skulle leta efter... Brisen o Akira  hade dessutom glömt vad uppletande var ...Akira sprang ut,ställde sig o tittade på mig o kom glatt tillbaka... Brisen fick för sig att vi körde en variant på rutan o  började backa...

Ebba var den enda av hundarna som  glatt föstod vad vi menade,ja Athos förstod han med men han  var ju tvungen att springa över grejerna flera gånger o lera ner dem ordentligt!

Så vi övade budföring istället ,det är alltid kul,förutom att Athos sprang rätt in i benen på mig...tur att jag inte for omkull i leran!

Så nu har vi ett gäng rätt leriga hundar som sover..Akira är mest lerig,hon grävde naturligtvis en grop medans hon satt bundenSkrattande

Av Heli - 21 november 2009 21:39

Sjätte januari är det lag tävling i agility i Åkersberga,vi hinner inte få Athos tävlingsklar till dess.

Nån som är sugen att göra ett inhopp i Tevligan?

Du måste inte ha en terv,bara en large hundSkrattande

Av Heli - 21 november 2009 21:29

Det var fint väder idag så jag la spår åt Brisen  & Akira. Det blev ängsspår eftersom det pågick jakt i skogen.

La ca 500 m långt med många vinklar ,4 apporter +slut

Hade som vanligt inte så många snitslar med mig så jag märkte bara upp starten .

Akira fick börja,sen vi var på lägret så spårar hon med nosen djupt i backen...,men hon missade första apporten,tog första vinkeln o tappade sen bort sig lite grann för att sen komma på spåret  igen,efter det så tog hon vinklarna bra,hittade resten av apporterna o slutetGlad


Brisen  spårade kanonbra,eftersom jag inte hade märkt upp spåret så var jag helt osäker om hon spårade rätt,men hon tog alla vinklarna jättefint,plockade upp alla apporter och kom med dem till mig o hittade även slutet,synd att hon är skotträdd,vore kul att fortsätta tävla bruks även med henne för spåra det älskar honFlört

Av Heli - 18 november 2009 21:35

Oj oj, här kommer man upp till övervåningen efter att man tagit det lugnt framför tv:n. Det första man ser på sängen är att väskan står öppen, det andra man ser är att det ligger halstabletts omslag i sängen, det tredje man ser är små bitar av halstabletter som ligger lite här och var. Man går fram och kollar i väskan och ser att någon ätit upp alla halstabletter Förvånad


Ja våra hundar äter allt precis allt kan jag berätta, tydligen till och med halstabletter med hallonsmak. I det här fallet rör sig det om någon av de äldre damerna, Ebba eller Brisen. Men vem av dom det var vet man inte för det finns inga vittnen. Men ett annat tips kan ni få:


Skaffa aldrig,jag menar verkligen aldrig en belgisk vallhund om du inte är beredd på att få en terrorist!





Av Heli - 18 november 2009 19:00

     

Av Heli - 17 november 2009 22:37

                   

Av Heli - 15 november 2009 22:06

Vi hade agilityträning för Malin idag,tre timmar..vilket verkar vara länge,men vi var 8 ekipage o tiden bara försvann..

Det är bra att träna med instruktör,för det är inte alltid man tänker på var eller hur man har sina armar o ben...

Ibland så kan jag tycka att det vore bättre att träna utan hund för att få styr på sig själv...Flörtsamtidigt får man inte in helheten i träningen utan hunden.

Det var kul att träna,visst blev det lite missar  ibland och oftast så vet man vad som blev fel..men sen när det flyter så blir det extra roligt..att man faktiskt kan få hunden o springa  banan klockrent,bara för att man lyckats med handlingen!

Hundarna var så duktiga,agility är det roligaste de vet!

Av Heli - 13 november 2009 22:38

 

Ovido - Quiz & Flashcards