Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Agilitytävling på nynäshamns bk

Av Heli - 22 maj 2011 21:33

Var i Nynäshamn o tävlade agility igår,vädret  var soligt ,men lite blåsigt,när vi skulle slå upp tältet så hittade vi inte pinnarna,fick för mig att de var kvar  på hemmaklubbens plan,var ju lite trött sist vi tävlade där...men på något sätt hade påsen med tältpinnarna rullat in i tältet,så de var med!


Det var debut för Brisen i agilityklass 2 och Akiras första officiella tävling nu i vår,så vi är lite otränade o min kondis är definitivt inte vad den borde vara,skjuter upp löpträningen hela tiden...undrar varför? 

I Agilityklassen blev jag diskad med bägge hundarna,släppte Brisen för tidigt på ett ställe så hon tog fel tunnelingång och  var inte tillräckligt tydlig vid ett hopphinder så Akira hoppade det från fel håll...men annars var deras lopp så bra,inget slarv vid kontaktfälten,hann med alla byten o fixade alla "svåra" ställen o det bästa av allt,när man blir diskad så brukar det bara bli en massa slarv av resten,det blev inte det utan   vi fortsatte bra som jag hade tänkt när jag gick banan


I hoppklassen sen så blev det mera slarv från min sida,märkte inte att Akira kom ut ur en tunnel igen utan fortsatte mot slalomet,vilket blev en till disk...Med Brisen blev det fem fel pga av en rivning ,blev en tredjeplats!

Men konstaterar att hundarna är så duktiga och om deras matte skärpte till sig så skulle det bli ännu bättre,för de fel o diskningar vi fick igår berodde enbart på mig,vilket det  gör för det mesta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli - 21 oktober 2013 19:20

Vi var o tävlade rally i lördags,vet inte riktigt vad jag tycker om den hundsporten..tycker att det är lite fånigt,men fastnade nog för det  i fortsättningsklassen,var tyvärr inte riktigt påläst o hade kanske inte tränat in allt rätt riktigt...svårt ...

Av Heli - 21 oktober 2013 19:19

                   

Av Heli - 21 oktober 2013 19:17


 

Av Heli - 21 oktober 2013 19:08

Vi har inte tävlat särskilt mycket agility i år,dels pga av renoveringen ,Brisens ben och så har det inte varit så många tävlingar i närheten när vi kunnat tävla Men säsongen har varit bra ändå,Brisen är nu helt uppflyttad till klass 3   Många år t...

Av Heli - 21 juli 2013 20:12

Var fruktänsvärt länge sen det blev nåt skrivet här och intligen så borde bloggen byta namn då familjen har utökats med en aussie och en malle  ..Tervilgan med Amber & Skylla! Brisen har fått artros i haslederna på frambenen,dock inte så stora förä...

Ovido - Quiz & Flashcards