Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Uppflyttning o lagtävlinge

Av Heli - 4 maj 2011 21:02

Ilördag var vi på lagtävling,inte Akira eftersom hon lägligt nog börjat löpa,men det gick bra att köra på bara tre ekipage oxå.

Brisen blev felfri i  Agilityklassen o de andra två i vårt lag blev tyvärr diskade,men vi kom  på elfte plats av 24 lag!

I hoppklassen så satte jag Brisen för nära hindret så hon råkade riva ,blev fem fel i loppet,det blev det även för Linda o Arragorn o så blev det en disk till,vilken plats vi hamnade på vet vi inte än eftersom resultaten inte blivit utlagda,men riktigt kul att tävla lag var det,nästa gång ska väl ingen av mina hundar löpa hoppas jag så vi har ett fullt lag till dess.

Sen i söndags hade vi tävling på klubben,blev ännu en tidig  morgon....Akira o Athos fick va med men låg mest i sina burar,sambon var speaker o jag hoppade mellan inropare,prisutdelare,hinderfix o så tävla själv med Brisen,hoppades på felfritt lopp så vi äntligen skulle ta sista pinnen...o vad händer ? Vi lyckades!!!! 

sen i hoppklass två blev vi diskade,men det berodde enbart på mig eftersom jag i banvandringen inte bestämt mig hur jag skulle göra vid hinder nr 16...självklart blev det fel då...jag måste bara  va säker hur jag ska göra  på banvandringen,det går inte att tänka det blir som det blir,det är då det blir fel,men loppet var bra,Brisen är så duktig numera,långt från den lilla arga valpen med sina raseriutbrott som hon faktiskt fick när hon var valp...

Nu är jag inne på att börja träna Athos i agilityn oxå,men jag vet inte om jag har det tålamodet,han är inte så enkel att jobba med även om han kan bli riktigt duktig,vi får väl se hur mycket tid jag  har,mina hundars träning kommer ju först ändå...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli - 21 oktober 2013 19:20

Vi var o tävlade rally i lördags,vet inte riktigt vad jag tycker om den hundsporten..tycker att det är lite fånigt,men fastnade nog för det  i fortsättningsklassen,var tyvärr inte riktigt påläst o hade kanske inte tränat in allt rätt riktigt...svårt ...

Av Heli - 21 oktober 2013 19:19

                   

Av Heli - 21 oktober 2013 19:17


 

Av Heli - 21 oktober 2013 19:08

Vi har inte tävlat särskilt mycket agility i år,dels pga av renoveringen ,Brisens ben och så har det inte varit så många tävlingar i närheten när vi kunnat tävla Men säsongen har varit bra ändå,Brisen är nu helt uppflyttad till klass 3   Många år t...

Av Heli - 21 juli 2013 20:12

Var fruktänsvärt länge sen det blev nåt skrivet här och intligen så borde bloggen byta namn då familjen har utökats med en aussie och en malle  ..Tervilgan med Amber & Skylla! Brisen har fått artros i haslederna på frambenen,dock inte så stora förä...

Ovido - Quiz & Flashcards