Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Heli - 13 juni 2010 20:36

Man kan undra vem av våra hundar som vill börja spela fotboll...Athos är ju rätt bolltokig,men tror inte att det var han som plockade ur sambons fotbollsskydd ur väskan,bar dem till Sannas säng och sedan tuggade sönder dem där...hm..jag tror jag vet vem det var,men Athos är bra att skylla på!

Men jag vet ju vem som tagit över Sannas rum när hon inte är hemma o vem som brukar plocka ur väskor på dess innehåll...kan ju säga som ledtråd att hon har inte så mycket päls nu...

Av Heli - 13 juni 2010 19:28

Idaghar vi varit o tävlat agility på märsta-sigtuna bk,det var en öppen klass tävling så banan var väl som en klass två bana ungefär.

När vi hade cup i onsdags så gick det inte bra alls,varken med Akira eller Brisen så det kändes inte direkt som det var läge att tävla idag.

Startade som nr 24 med Brisen i agilityklassen och nr 66 med Akira,banan kändes lite krånglig men det som för Brisens del ,eftersom hon är tunnelgalen,var svårast var att det var en tunnel under balansbommen,nu skulle hon upp först på bommen o längre fram i banan in i tunneln,ja,det blev en disk där eftersom hon tog tunneln när hon inte skulle...för övrigt gick loppet jättebra!

Akira hon ramlade ner från balansbommen så där tog vi en disk eftersom jag satte upp hene på kontaktfältet igen,men även där så gick resten bra,inget krångel med slalomingången eller nåt!Duktiga hundar!  Det var dessutom första gången jag tävlade agility utan att  Sanna var med,hon brukar alltid komma med råd o tips under banvandringen,så idag kändes det väldigt tomt....men jag klarade det bra ändå....

Ihoppklassen så startade Akira på 10:e plats o Brisen på 63:dje,även där var banan lite krånglig,desstom var det en oxer(dubbelhinder,vet inte om det kallas oxer) med,det har aldrig Akira tränat på,den här gången kom vi runt,med 5 fel o några sek.tidsfel,hon rev dubbelhindret...


Även med Brisen kom jag runt banan med fem fel,inga tidsfel,vi hade en vägran,tror vi kom på 19:e plats i tävlingen,Akira kom 26:a tror jag,vilket var rätt bra,banan var ju inte så enkel,så det gjorde vi riktigt bra!


På fredag blir det lydnadstävling istället,Athos o husse ska göra debut i lk1,spännnande!

Akira o jag ska oxå tävla fast i tvåan,det vore jättekul om hon sprang in i rutan den här gången,sen spelar det  ingen roll hur det går för övrigt!

Ovido - Quiz & Flashcards