Alla inlägg under december 2009

Av Heli - 2 december 2009 22:29

Sanna här, Ebba ligger just nu och tuggar på sitt födelsedags ben. Hon fyllde nämligen 6 år igår, 49 år i hund år. Det är våran lilla tant här hemma, nä då hon är nog busigast av alla och defenitivt snällast av dom alla. Speciellt mot barn och äldre människor, hon skulle passa att vara på ett dagis eller ålderdomshem. Förutom att alla säkert skulle sticka till henne mat så att hon skulle bli tjock!

Av Heli - 1 december 2009 20:37

Var ute med hundarna efter jobbet,kommer ut på myssinge vägen o ser att det kommer några gående längre fram,kollade av att de inte hade någon hund så jag fortsatte gå,Athos började tjuta när han fick syn på dem så jag stannar o  försöker få honom att bete sig,då börjar Ebba vrålskälla,vilket resulterade i att Athos tjöt ännu mer o Brisen o Akira stämde in i Ebbas skall,fortfarande så koncentrerade jag mig på Athos o har ryggen till paret som kom gående,råkade titta mot dem o då står de ca två meter ifrån hundarna o  stirrar på dem,inte undra på att tikarna blev så galna,hade de bara sagt nåt  eller passerat oss så hde åtminstone  tikarna vart tysta..

Fick  väldigt arga blickar av dem när jag bestämde mig för att passera dem istället,vet inte varför de såg så arga ut för ingen av hundarna var på väg fram till dem,men visst det var lite pinsamt även om jag förstår varför åtminstone tikarna betedde sig som de gjorde,Varför Athos skriker som han gör ibland vet jag inte,men förhoppningsvis så ska det gå över nån gång (Med mycket träning kanske???)  

Efter  ca 20 m så mötte vi en tant med barnvagn hon gick bara rätt på ,då var hundarna,till o med den rabiata herrn tysta o exemplariska....  

Ovido - Quiz & Flashcards